top of page

IIIg klasė 2015-2016 mokslo metai

„Saugus kelias į mokyklą – laiminga vaikystė“

<...>Dusetų kultūros centro direktorius, dailininkas ir fotografas Alvydas Stauskas trumpai aptarė ką tik įvykusį konkursą „Spalvų žaismo asmenukė“. <...> Vienuoliktokai, pristatę asmenukę „Saugus kelias į mokyklą – laiminga vaikystė“, gavo nominaciją už įdomiai ir savitai perteiktą mintį. <...> (Daugiau skaitykite čia.)
2015-11-27

2015-11-19

Mobilioji bioklasė

2015-12-02

KAIP VALDOMA VALSTYBĖ?

Į tai ir į daugelį kitų klausimų atsakymus išgirdo Zarasų, Antazavės ir Dusetų gimnazijų moksleiviai šiandien lankydamiesi Lietuvos Respublikos Vyriausybėje. Zarasų r. jaunimas dalyvavo Vyriausybėje vykusioje maltiečių akcijoje, susitiko su premjeru ministru Algirdu Butkevičiumi, susipažino su Vyriausybės veikla, stebėjo Vyriausybės darbo posėdį. Vėliau lankėsi Valdovų rūmuose. Išvyką organizavo Zarasų r. savivaldybės administracijos direktorius Ramūnas Keršys, LR ministro pirmininko patarėjas Justas Pankauskas ir LEU prof. habil. dr. Algirdas Raslanas.

2015-12-23

KALĖDINĖ ŠVENTĖ

Baigėsi kalėdinis laikotarpis, nurimo šurmulys, atkeliavo Nauji metai, užmarštin nugrimzdo gražūs sveikinimai, linkėjimai. Šventes primins dovanos, smagios akimirkos bei nuotraukos iš renginių. Beliko padėkoti vienuoliktokams už jų puikias idėjas, už įdėtą darbą, už suorganizuotus renginius. (Daugiau skaitykite čia.)

2016-01-21

LR Aplinkos apsaugos viceministro Lino Jonausko paskaita apie aplinkosaugą. LEU prof. habil. dr. Algirdas Raslanas pristatė moksleiviams Lietuvos edukologijos universiteto studijų programas ir studijų galimybes.

2016-02-04 LITEXPO STUDIJOS 2016

2016-02-04

Išvyka į LITEXPO „Studijos 2016“

2016-02-19

Nauja patirtis gyvenime

Gyvenimas nestovi vietoje. Viskas keičiasi. Žmonės, įspūdžiai, patirtys, užsiėmimai ir užmojai. Ateina laikas, kai nori siekti kažko daugiau, nori pamatyti tai, ko dar nesi išvydęs. Turbūt dėl šių priežasčių mes ir nusprendėme keliauti toliau, už Lietuvos ribų.

Sakydama mes, turiu omenyje 11-okus, kurie uoliai nuo rugsėjo mėnesio kalbino auklėtoją, gerbiamą Dainorą Biliūnaitę, išvykti kur nors į užsienį. Ir mums pavyko, ypač su Ryčio Kandrašovo ir Elzės Pimpytės pagalba. Būtent jų iniciatyva surinkome reikiamą kiekį mokinių tokiai ekskursijai.

Viskas prasidėjo anksti ryte, kai šviečiant saulei ir pučiant vėsiam pavasario vėjeliui, pajudėjome iš Dusetų Kazimiero Būgos gimnazijos aikštelės link Latvijos ir Estijos. Su pačiomis geriausiomis nuotaikomis ir pilni optimizmo bei entuziazmo pasiekėme Latviją. Kelionė nebuvo ilga, nes, kaip žinia, Latvija netoli mūsų. Gidė pasakojo apie įvairius Latvijos miestus ir pastatus. Gamta buvo tokia pat kaip mūsų gimtajame krašte. Su nekantrumu judėjome ir laukėme, kada pasieksime Estiją. Pravažiavome didžiausią upę - Dauguvą. Galiausiai kelionės tikslas – Estija. Gidė pamokė mus keletą estiškų žodžių, supažindino mus su šalimi, jos kultūra bei žymiais žmonėmis. Pirmoji stotelė – Tartu. Po beveik 7 valandų kelionės pasiekėme AHHAA mokslo centrą. Tai vienas didžiausių centrų Baltijos šalyse. Jame galėjome eksperimentuoti ir įdomiai praleisti laiką, nesvarbu, kokio amžiaus buvome. Centre galiojo neįprasta muziejams taisyklė – lieskite viską, ką norite, išbandykite viską patys, čia niekas nėra draudžiama. Taigi, pabuvojome audros debesyse, patyrėme žemės drebėjimą, važinėjome dviračiu ant lyno, pabuvome veidrodžių kambaryje ir patyrėme dar daugybę įvairių atrakcijų. Visiems labai patiko ir iš mokslo centro išėjome kupini idėjų ir puikios nuotaikos. Kita stotelė – Tartu senamiestis – seniausias miestas Baltijos šalyse. Ten pamatėme Tartu perlą – universiteto rūmus, įvairias skulptūras asmenybių, kurios buvo labai svarbios mokslui ir pačiam Tartu universitetui. Taip pat ir „Bučinių kalną“, aplankėme Domo katedros griuvėsius. Pasivaikščioję senamiestyje po trijų valandų pasiekėme Taliną.

Antrąją dieną po pusryčių – ekskursija po Estijos sostinę – Taliną. Aplankėme Katerinos parką, prezidentūros kiemą, japonišką sodą. Sodas paliko didelį įspūdį, nes augalija ir dizainas tikrai retas. Didžiausia laimė mums, ekskursantams, buvo Baltijos jūra. Visas nuovargis dingo įbridus į kiek šaltą, geliančią, tačiau širdžiai pačią mieliausią jūrą. Gerėjomės vaizdu ir nenorėjome trauktis iš paplūdimio. Tačiau toliau tęsėme ekskursiją Talino estradoje, buvusiame olimpiniame centre bei senamiestyje. Buvome Kiek in de Kok (išvertus į lietuvių kalbą tai reikštų „žvilgterėk į virtuvę“) pilies požemiuose. Įspūdį paliko netik gidės pasakojimas, kad ir anglų kalba, bet ir pati ekspozicija su požemiais. Ten įkurtas muziejus, kviečiantis aplankyti paslaptingus Talino bastionų tunelius. Šie tuneliai viduramžiais sudarė miesto gynybinių įtvirtinimų dalį, naudotą priešų apsupties metu. Vėliau čia įsikūrė sandėliai, tuneliai buvo naudojami netgi kaip kalėjimas. Po požemių turėjome laisvą valandėlę pavalgyti ir pasivaikščioti Rotušėje. Vėliau vėl naršėme senamiesčio siauras ir vingrias gatveles bei jų pastatus. Artimiau prisilietėme prie čia slypinčios kultūros. Kilome į kelis bokštus pasigrožėti panorama.

Paskutinę dieną pajudėjome Virstu uosto kelto link. Po 2 valandų kelionės pasiekėme keltą ir grožėdamiesi vaizdinga Baltijos jūros pakrante, vadinama „Saulėtu krantu“, kėlėmės keltu į Muhų salą. Iš jos keliavome į Saremos salą. Aplankėme XIV a. pastatytą vyskupų pilį – tvirtovę Kurressare. Joje įkurtas istorinis muziejus, kuris supažindino mus su turtinga salos istorija. Aplankėme Angla vėjo malūnus, Kaali meteoritinį kraterį – ežerą. Vėliau vykome į Panga pakrantę. Tai skardis, kurio aukštis 21,3 m. Tada vėl grįžome į uostą ir judėjome namų link.

Nors kelionė namo truko 8 valandas, mes jautėmės patenkinti, ir su liūdesiu širdyje palikome Estiją. Norėjos pamatyti dar ir dar... Kelionė neprailgo, nes pamatėme labai daug, per tikrai neilgą laiką. Turėjome apie ką pakalbėti, padiskutuoti. Todėl esame labai dėkingi visiems, kurie prisidėjo prie šios puikios išvykos. Nes tai nauja patirtis mūsų gyvenime.

Kornelija Pupeikytė IIIg kl.